This Pas Supporter's Blog Is. Powered by Blogger.

GEMPAR : CALON PKR SATOK BERZINA DAN PAS MUARA TUANG TAK BAYAR HUTANG

Friday, April 8, 2011

Sepanjang pilihanraya kecil lalu,pelbagai taktik kotor direka-reka oleh pihak tidak bertanggungjawab terutamanya di alam blogger ini.Dan perkara ini akan berlegar-legar dalam cakap-cakap kedai kopi.Bagi mereka yang mempunyai internet,kajian terperinci dilakukan samada benar ataupun tidak apa yang dikata.Bagi masyarakat desa,perkara ini akhirnya ditelan bulat-bulat.Fitnah adalah antara senjata yang paling laku dalam menjatuhkan kredibiliti calon lawan.Kita boleh lihat bagaimana calon-calon Pas di beberapa siri pilihanraya kecil terakhir dituduh berzina,menderhakai suami,menipu bapa saudara sendiri,selain Pengarah Pilihanraya Pas di Kerdau,Ustaz Tuan Ibrahim yang dituduh menipu tanah seorang peneroka hingga jatuh melarat.

Begitulah fitnah ini dimainkan.Namun apa yang peliknya,selesai sahaja pilihanraya dan menang,perkara itu tenggelam begitu sahaja.Nampaknya,politik selak kain sebegini masih boleh dikatakan laku untuk tempoh beberapa tahun yang akan datang.Dan kini,muncul pula Pilihanraya Negeri Sarawak yang ke sepuluh.

Ketika proses berkempen dilihat baru sahaja di pusingan awal,nampaknya telah ada bibit-bibit jahat dalam memburukkan calon Pas di Sarawak.Dan perkara ini mula dilakukan oleh blogger upahan Umno.

Pelik juga,Umno yang tidak bertanding di Sarawak sepatutnya tidaklah perlu menyibuk-nyibuk,malah nampaknya lebih sudu dari kuah pula apabila ada blogger mereka yang mula memburukkan calon Pas.

Calon Pas yang dimaksudkan itu adalah calon bagi kawasan Dun Muara Tuang,Puan Noraini binti Hamzah.

Penulis tidak mempunyai twitter.Namun,apabila memerhati twitter khas Malaysiakini sempena Pilihanraya Sarawak,penulis terlihat akan satu tweet yang dikeluarkan oleh seorang blogger Umno yang lebih kurang begini bunyinya:

"Rakyat Kelantan Kantoi Berhutang Nak Dinobatkan Sebagai Wakil Rakyat?"

Tweet itu akhirnya membawa penulis ke Blog Semut Hitam,yang menulis seperti berikut:



Humak ai! Macam siot je calon Parti Angguk Saja ni rupanya ye. Banyak jugak dia buat masalah kat tempat orang ni.

Semalam dia dah kantoi bukan orang tempatan. Orang dari Kelantan, tapi bertanding dekat tempat orang. Macam orang tempatan ni takde je dibuatnya.

Dah la semalam dia bising - bising kat dalam Dewan Penamaan Calon, kata calon BN gagal menyerahkan penyata kewangan pilihanraya yang lalu.

Rupanya, dia sendiri pun ada masalah jugak. Dengar kata si Noraini Hamzah ni ada berhutang dengan Amanah Ikhtiar Malaysia.

Tapi tak banyak. Dalam RM 3000.00 je katanya. Alahai, pinjam RM 3ribu pun tak boleh nak bayar ke? Kalau tak boleh bayar, buat apa dia buat pinjaman?

Kalau RM3,000 pun dia tak ada, macam mana dia nak bertanding dalam Pilihanraya Negeri ni? Mana dia dapat duit nak bayar 'wang pertaruhan' bagi melayakkan dia bertanding?

Ini sah dapat 'sponsor' dari mana - mana Datuk ni. Kalau tak, macam mana dia boleh bertanding semalam? Kira ada jugak la orang sponsor. Ingatkan duit sendiri.

Ke dia buat pinjaman 3K tu untuk bayar duit pendahuluan tu? Entah apa - apa la si Noraini ni. Tak de kemampuan nak jugak bertanding. Buat menyusahkan diri sendiri je. 

Lepas tu kalau menang nanti, menyusahkan orang lain pulak. Baik tak payah menang lansung. Macam haram, perangai tak semenggah lansung. Ceit!!! Pigidah!!!


-semuthitam-

Secara umumnya,adalah sesuatu yang memalukan apabila segala aib dan peribadi orang lain dibongkarkan. Sebelum ini,beberapa blog tempatan juga menghina calon Pas itu sebagai penjual kuih yang miskin, bersuamikan seorang bekas tentera yang hanya bekerja sebagai pemandu di Universiti Malaysia Sarawak.

Dan kini,unit media upahan seperti ini telah menyalahgunakan segala maklumat kerajaan dalam usaha memburukkan calon lawan.Adalah tidak menghairankan jika calon Pas terbabit didapati berhutang dengan Amanah Raya.Sebagai seorang peniaga kecil-kecilan,berhutang adalah diharuskan dalam Islam kepada mereka yang tidak mampu.Pinjaman tiga ribu yang dibuat oleh calon Pas mahu diperbesarkan,walhal berbilion wang Sarawak hilang senyap sunyi tanpa berita.

Selain itu,isu anak Kelantan adalah isu bodoh yang lapuk memandangkan Kak Aini telahpun beranak pinak di Sarawak hampir 30 tahun yang lalu.Malah,blogger upahan Umno mungkin sahaja baru dilahirkan dan menyusu ketika itu.Bagi penulis,perkara ini memerlukan penjelasan segera,memandangkan dalam pusingan akhir kempen nanti,semestinya perkara ini bakal diperbesarkan,daripada hutang 3 ribu mungkin jadi 3 juta.
Nampak sangat terdesaknya puak-puak ini sehingga hutang pun diperbesarkan.

Apapun,itu baru sedikit.Berlainan pula dengan calon PKR Satok,Ahmad Nazib Johari.Entah di mana mereka berjaya mendapatkannya,sekeping gambar Nazib bersama seorang perempuan yang agak seksi di tepi motorsikal diperbesar-besarkan sehingga dituduh berzina dengan perempuan terbabit.Setakat ini,blogger celaka Pisau dan Sahabat Gunung memanipulasi gambar tersebut untuk fitnah mereka di bawah tajuk entri Mengkarung AMK Calon PKR Buntingkan Anak Orang:

Sudah aku katakan AMK tarafnya cicak mengkarung mahu mencabar blogger, Ketua AMK Sarawak anak buah kepada Sam Ketot yang terkenal dengan insiden terkencing dalam seluar tidak lama dulu sebenarnya seorang Ustaz.

Oh Ustaz rupanya,tapi seperti biasa Ustaz taraf mengkarung dalam pakatan semuanya tak boleh pakai. Tengok macam isu Adun Selinsing dan Adun Perupok punai yang tak kenal halal haram.Begitulah juga dengan Ahmad Nazib bin Johari, yang akan bertarung dengan calon BN, Datuk Amar Abang Johari.


Ahmad Nazib berlakon dan berlagak alim di Satok kononnya seorang Ustaz,katanya adalah lulusan undang undang syariah dari UM ,tahu hukum hakam halal haram.Tetapi masaalahnya di tibainya anak orang sampai bunting,kemudian melarikan anak orang ke KL dijadikan isteri nombor 2.




Ini saja kualiti Ketua AMK Cicak Mengkarong Sarawak? buntingkan anak orang kemudian bercakap soal agama dan kepimpinan?



Gadis ini dibuntingkan,kemudian dibawak lari bernikah di siam,tetapi apa nak dihairankan semua itu dihalalkan dalam parti sebusuk PKR,eloklah ketua umum tibai jantan betina,ketua AMK Sarawak tibai anak orang sampai bunting.


KOMEN PENULIS:

Umno di Sarawak,bajunya PBB.Di Semenanjung keris telanjang,di Sarawak perisai dan lembing.Oleh itu, perangai gila seks dan tuduh orang berzina memang sudah sebati dengan mereka.Kepada Nazib,bersihkan diri anda.Malah,anda ini peguam syariah.Pergilah saman Pisau.Net yang suka memfitnah ini dalam kes qazaf.

Tak mustahil,dua tiga ekor lagi menyalak kes ini lepas ni.=)

6 ulasan:

w,  April 8, 2011 at 5:33:00 AM PDT  

ulasan yg bodo dan membodokan rakyat,politik taik sepertimana yg 9penggal dulu meriakkan pencacai BN utk terus mereka2 cilaka diri akan membawa padah,makcik pakcik dulu percaya 2011 ketawa goleng2 dgr hujah sondal bolong upahan BN ni....

Anonymous,  April 8, 2011 at 6:06:00 AM PDT  

entah gambar sapa diangkutnya....Nazib PKR pun hampeh kalau dia biarkan saja isu ini

Anonymous,  April 8, 2011 at 6:22:00 AM PDT  

umno juara fitnah....

BZ,  April 8, 2011 at 7:11:00 AM PDT  

Anak haram punya blogger UMNO!apa hang ingat hina sangat
ke seorang bekas tentera berkerja sebagai
pemandu selepas bersara!Hoi! haram jadah! kami
bekasx tentera sanggup berkerja lagi untuk
menampung keperluan anak/isteri.Kami sanggup berkerja sebagai tukang kebun sekolah,pemotong
rumput tepi jalan,pengawal,kerja kedai kopi,pemandu lori (seorang sniper) dan macamx lagi asalkan sumber yang halal.Bila menterdarah
sumber yang haram sebab itu perangai blogger
UMNO in pun jenis anak haramjadah!

ayam hutanm,  April 8, 2011 at 8:30:00 AM PDT  

UMNO biasalah bapa haram,anak haramjadah. blogger UMNO tak makan dinasihat dapat upah duit haram beri anak bini makan, itu yang parpukari lakukan minum cap kepala anging, buat selamba aje

Anonymous,  April 8, 2011 at 4:44:00 PM PDT  

cuba tgk molek2 kedudukan gambar 2.cuba tgk kedudukan lelaki n perempuan dlm gmbr...100% gmbr edit..

Post a Comment

artikel berkaitan

Related Posts with Thumbnails

propas1992 copyrights 2011

Segala Tulisan yang terdapat dalam blog ini adalah tulisan sepenuhnya propartiislammalaysia.blogspot

Sebarang salin semula di blog lain seeloknya diberikan kredit sebagai menghargai penulis asal.

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP